Творчий проект для 9 класів "Мій родовід"
- 1. Останнім часом зріс інтерес до збирання відомостей про своїх родичів та складання генеалогічних дерев. Новизна в тому, що сучасні інформаційні технології дозволяють зібрати і систематизувати дані про родичів і наочно представити у вигляді родовідного дерева. Тому, готуючи проект, пропоную скористатися одним із засобів ІКТ - безкоштовним генеалогічним програмним забезпеченням MyHeritage
- 2. Генеалогічне дерево, родовідне древо (генеалогічний розпис, генеалогічна таблиця, родовідне древо) — фрагмент (витяг) зі списком нащадків, на якому розмішені носії одного і того ж прізвища та їхнє подружжя, та в якому суворо дотримується таке правило, наприклад: зміна прізвища,усиновлення (або удочеріння),іноземне юридичне ім'я фізичної особи і т. д., не завжди можливе. Є складовим поняттям генеалогії.
- 3. Формувати у учнів національну свідомість, розуміння родинної єдності, виховувати любов до родини; навчати чемного й шанобливого ставлення до батьків, рідної домівки, сімейних цінностей та культурної спадщини свого народу; виховувати готовність до захисту і примноження матеріальних і духовно-моральних цінностей своєї родини, рідного краю; формувати потребу у продовженні та популяризації сімейних і національних традицій; сприяти розвитку громадянських якостей учнів, патріотичному ставленню до землі, де ти народився.
- 4. ПІДГОТОВЧИЙ: визначення теми, уточнення мети та залучення усіх учнів класу та їх батьків; планування пошуково-дослідницької роботи, визначення методів дослідження та аналіз проблем; ОСНОВНИЙ: збір інформації (фото та відеоматеріалів), дослідження, редагування зібраних матеріалів, проведення індивідуальних консультацій; аналіз виконаних проектів, досягнутих результатів, успіхів та невдач, причин цього, самооцінка; ПІДСУМКОВИЙ: захист-презентація проектів та організація конкурсу на краще родинне дерево; організація родинного свята «Щастя бути разом» та виставки «Скарби моєї родини» (до міжнародного Дня сім’ї) виготовлення індивідуальних презентацій та книг власного родоводу.
- 5. Початок: листопад 2017 р. Завершення: лютий 2018 р. Продовження: впродовж усього життя. формування громадянської позиції через ознайомлення з історичним минулим своєї родини та її малої батьківщини, зміцнення зв’язків у родині, збагачення досвіду про походження свого роду.
- 6. Залучити учнів усього класу та їхніх батьків до пошуково- дослідницької діяльності; Навчитися працювати з архівними документами у Київському обласному державному архіві; Освоїти нове програмне забезпечення MyHeritage, створити родинні дерева та працювати над інформаційним наповненням сайту; Організувати виставки родинних дерев, створити індивідуальні книги родоводу.
- 7. Над даним проектом ми працюємо з вересня 2015 року. Всі учні класу залучені до індивідуальної пошуково-дослідницької діяльності. Майже всі побували у Волинському обласному державному архіві, де вчилися працювати з архівними документами. У програмному забезпеченні MyHeritage кожен з нас створив родинне дерево. Наразі ми перебуваємо на основному пошуковому етапі та продовжуємо працювати над інформаційним наповненням сайту.
- 8. Працюючи над даним проектом «Без сім’ї та свого роду немає нації, народу!» , учні 9 класів мають:ознайомитися з одним із засобів ІКТ - безкоштовним генеалогічним програмним забезпеченням MyHeritage. Навчитися працювати з архівними документами у обласному державному архіві; Більше дізнатися про сімейні звичаї та традиції своїх родин; Залучити до пошуково-дослідницької роботи всіх учнів класу, а також не лише близьких, а й далеких своїх родичів; Налагодити стосунки: батьки-діти.
- 9. Але найголовніше мають зрозуміти: що таке родинна єдність; чому сім’я посідає особливе місце в житті людини; чим більшим є рід, тим міцніше зростає родинне дерево і міцнішою стає держава. Учні мають поринути в сиву давнину предків, пройти стежиною отчого краю до рідного батьківського порогу і пишатися своїм родоводом!
Немає коментарів:
Дописати коментар